Odbor účetnictví a rozpočtu
1/ odbor účetnictví
- vede komplexní účetnictví městské části – účtuje o stavu, pohybu a rozdílu majetku, pohledávek a závazků, o nákladech a výnosech, o výdajích a příjmech a o výsledku hospodaření včetně sestavování účetní závěrky a vedení účetních knih
- vede evidenci movitého majetku městské části na PC
- provádí čtvrtletní přejímky účetní závěrky příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
- obstarává za MČ platební a zúčtovací styk, bankovní dispozice a převody finančních prostředků všech účtů MČ, sleduje a eviduje pohyb a stav finančních prostředků na bankovních účtech a provádí kontrolu bankovních zůstatků a hotovostí
- zpracovává veškeré účetní uzávěrky včetně daňových přiznání a to jak v hlavní činnosti, tak i v hospodářské činnosti
- samostatně zajišťuje agendu daně z příjmů a zabezpečuje daňové řízení se správcem daně
- je pověřen funkcí hlavního účetního ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
- spolupracuje na provedení periodické inventarizace majetku a závazků a sestavení závěrečné zprávy o průběhu inventarizace
- vede mzdovou agendu zaměstnanců ÚMČ a členů ZMČ – přebírá a kontroluje vstupní podklady, zpracovává je na PC, provádí tisk výplatních lístků a výplatních listin, rekapitulaci vyplácených mezd, spoření, půjček a exekucí, přehled odvodů pojistného na zdravotní pojištění, sociální zabezpečení a příspěvků na státní politiku zaměstnanosti, nemocenského pojištění, mzdových listů evidenčních lístků a daňového vyúčtování
- vede agendu daní ze závislé činnosti
- zpracovává hlášení ISP
- na základě pokynů sestavuje návrh plánu rozpočtového výhledu hl. činnosti a návrh plánu VHČ
- připravuje návrhy rozpočtu městské části s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování, usměrňování hospodaření podle tohoto rozpočtu a jeho vyhodnocování
- realizuje a provádí rozpočtová opatření na základě usnesení ZMČ
- realizuje a provádí vnitřní rozpočtová opatření na základě souhlasu starosty
- zpracovává analýzu efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá doporučení a návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření
- je pověřen funkcí správce rozpočtu ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
- provádí čtvrtletní přejímky plnění rozpočtu příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
- provádí čtvrtletní vyhodnocení plnění rozpočtu včetně zpracování příslušných tabulek
- zajišťuje agendu správy dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků, provádí kontrolu čerpání a užití dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků a zpracovává finanční vypořádání MČ
